er lektor på Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School. Hans primære forskningsinteresser er strategisk forecasting (dvs. kombinationen mellem virksomhedsstrategi og forecasting) og innovation. Han har tidligere forsket i markedsorientering, innovationsledelse, virtuel læring, små og mellemstore virksomheders vækst, international business-to-business markedsføring og økonomisk teorihistorie. Han har undervist meget i marketing og international business, og har desuden en praktisk baggrund som finansanalytiker.  Mail: hjd.marktg@cbs.dk.

September 2014, årgang 42, nr. 3-4, Udgivet af Selskabet for Fremtidsforskning (412)
-Tema: Den Store Fortælling
Redaktion: Henrik Johannsen Duus

Maj 2012 årgang 40, nr. 1-2 Udgivet af Selskabet for Fremtidsforskning (407)

September 2011 årgang 39, nr. 2-4 Udgivet af Selskabet for Fremtidsforskning (406)

September 2010 årgang 38, nr. 3-4. Udgivet af Selskabet for Fremtidsforskning (404)

Fortidsbrud og fremtidsvalg: Metoder & teknikker til sikring af dansk velfærd/2009

Skriv et svar